Westerduin Groep
Westerduin Groep weet maar al te goed hoe belangrijk het is om te beschikken over kennis van de branche. Westerduin Groep bestaat uit drie labels die zich richten op personeelsbemiddeling. Ze houden zich bezig met de instroom en het behoud van personeel bij klanten binnen diverse branches. Westerduin doet niets liever dan positieve impact maken op het leven van mensen. Jaarlijks groeit het bedrijf enorm en daarom wordt er veel waarde gehecht aan kwaliteit binnen de organisatie. In de woorden van Westerduin: “Groei is pas zinvol als de kwaliteit van de dienstverlening met ons meegroeit.” En groei van medewerkers draagt bij aan de groei van kwaliteit.
Dit laat zien dat Westerduin het net zo belangrijk vindt als Shaer om te investeren in de ontwikkeling van medewerkers. Deze gedeelde visie op leren en ontwikkelen is de basis van een goede relatie.
Voor deze blog hebben we Hendri Zuidema mogen interviewen. Hendri is Talentmanger bij Westerduin en is al sinds het begin nauw betrokken bij de samenwerking met Shaer. Daarom dé persoon om iets over deze samenwerking te vertellen!
Learning solution
In 2020 hebben wij Westerduin Groep mogen verwelkomen als klant. De directie van Shaer en van Westerduin kwamen met elkaar in contact over het opleiden van medewerkers voor het SEU-examen. Binnen het uitzenden is iedereen wel bekend met het ‘gevreesde’ SEU-examen. Van de meeste intercedenten wordt verwacht dat ze dit examen maken. Het SEU-examen toetst de geldende wet- en regelgeving binnen de uitzendbranche. Door intercedenten dit examen te laten maken, zorg je als uitzendbureau voor een bepaalde kwaliteit en dat zien (potentiële) klanten ook.
Westerduin ziet zeker meerwaarde in een volledig online opleiding voor het SEU, omdat medewerkers op deze manier op hun eigen tempo en in hun eigen tijd kunnen leren voor het examen. Vanuit deze interesse zijn we een pilot gestart om te kijken of de e-learning past binnen de organisatie. Spoiler alert: dat doet het.
In januari 2021 is de eerste groep deelnemers begonnen met de Opleiding tot Uitzendheld. De Opleiding tot Uitzendheld is voor Westerduin op maat gemaakt. Dit betekent dat de e-learning die Shaer al had ontwikkeld, is voorzien van de eigen huisstijl en bedrijfseigen processen van Westerduin, zoals het toevoegen van klantnamen in vraagstellingen en specifieke arbeidscontracten die zij gebruiken voor hun flexkrachten. Hendri zegt hierover: “Het is fijn dat de e-learning de sfeer van het bedrijf uitstraalt. Dit zorgt voor herkenbaarheid. Dit geldt ook voor casussen waarbij namen van klanten worden gebruikt. Dit maakt de e-learning voor onze medewerkers laagdrempeliger en makkelijker toepasbaar. Niemand biedt dit maatwerk zo goed aan als jullie.”
Experience
Ondertussen zijn we alweer een tijdje verder en maakt Westerduin nog steeds gebruik van de Opleiding tot Uitzendheld. Recentelijk heeft de organisatie zelfs besloten om Shaer als exclusieve opleider te kiezen voor de SEU-opleiding. Hier zijn wij natuurlijk ontzettend trots op. Als Hendri het heeft over de samenwerking tot nu toe komen woorden als positief, ontzorgen en meedenken naar voren (we worden er bijna verlegen van). “Wij willen graag ontzorgd worden in het opleiden voor het SEU-examen, dat doen jullie goed door mee te denken in waar de behoefte ligt en door proactief contact te onderhouden met ons,” vertelt Hendri.
Ook over de deskundigheid van Shaer is Westerduin te spreken. Er wordt gesproken over het hebben van een streepje voor door de onderwijskundige visie waarmee de e-learning is gemaakt. Bij een taai onderwerp zoals wet- en regelgeving is het een uitdaging om deelnemers te enthousiasmeren en ervoor te zorgen dat de stof blijft hangen. Het is geweldig om te zien dat deze deskundigheid door Westerduin wordt gezien als belangrijk en waardevol.
Future
Als Shaer zijn we ontzettend blij met zo’n enthousiaste klant als Westerduin. Dit willen we dan ook graag zo houden. Daarom vinden we het belangrijk om nauw contact te hebben met Westerduin en op de hoogte te zijn van interne ontwikkelingen. Zo zorgen we er samen voor dat de e-learning altijd up-to-date is. Ook de mening van de deelnemers vinden we belangrijk. Met hun feedback proberen we de e-learning nog beter te maken. Wij blijven namelijk ook leren en ontwikkelen.
Als het aan Westerduin ligt, ziet de toekomst er positief uit voor de samenwerking. “Met vertrouwen gaan we verder met deze samenwerking,” zegt Hendri. Afgesproken.