Office
/ Ons werk / Academie voor arbeidsmarktcommunicatie

Ons werk

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Recruiters hebben dagelijks te maken met het voeren van selectiegesprekken. Daarom is het belangrijk dat ze precies weten hoe ze het beste zo’n gesprek in kunnen gaan en welke technieken ze kunnen gebruiken. Academie voor Arbeidsmarktcommunictie geeft verschillende trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en mobiliteit, waaronder een training over de selectiegesprekken met onder andere de STARR-methode. Deze training werd in eerste instantie alleen fysiek gegeven, maar door de Coronacrisis was het moeilijk om deze fysieke bijeenkomsten te verzorgen. Door de training ook online aan te bieden, is het makkelijker om in te spelen op onvoorziene omstandigheden. Daarom belangrijk dat er een online variant van de training zou komen. Zo kunnen deelnemers zich altijd blijven ontwikkelen.

Fysieke training in
een online jasje

Challenge

De wens van Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is een online versie van de training over selectiegesprekken die kwalitatief net zo goed is als hun fysieke training. Het doel is om deelnemers van de e-learning hetzelfde te leren als tijdens de training. De focus voor de training ligt op het bijbrengen van de basisprincipes over het voeren van gestructureerde selectiegesprekken, om zo een vakbekwame selecteur te zijn voor onder andere opdrachtgever, vacaturehouder, collega en kandidaat. Om dit voor elkaar te krijgen, is het belangrijk om de betrokkenheid van deelnemers te stimuleren. Na het inventariseren van al deze zaken en met het doel goed voor ogen, zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van de leeroplossing.

Learning solution

In samenwerking met Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie hebben we de leeroplossing Word een ster in STARR ontwikkeld. De e-learning bestaat uit 3 modules en een samenvattende module aan het eind. De e-learning is zo opgebouwd dat de deelnemer het tijdspad van een selectiegesprek doorloopt. Deze opbouw zorgt ervoor dat het brein de theorie op de meest logische manier doorloopt.

De deelnemer begint met theorie over de voorbereiding van een selectiegesprek. Vervolgens leggen we uit hoe je het best het selectiegesprek kan voeren en welke technieken hierbij belangrijk zijn (zoals de STARR-methode). Om de cirkel rond te maken bekijken we welke stappen je doorloopt na het voeren van een selectiegesprek.

Tussendoor krijgt de deelnemer vragen over de theorie. De vragen zijn zo ingestoken dat de deelnemer nadenkt over zijn of haar eigen ervaringen en methodes in vergelijking met de theorie in de e-learning. Op deze manier ziet een deelnemer meteen wat hij of zij goed doet en wat nog beter kan. Daarnaast worden deelnemers geïnspireerd om methodes die we behandelen in de e-learning, te gebruiken tijdens het werk.

Na het doorlopen van de e-learning is de deelnemer in staat om een goed en gestructureerd selectiegesprek te voeren. Daarnaast kan een deelnemer ervoor kiezen om ook de fysieke training van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie te volgen, om nog dieper in te gaan op de stof.

Over de samenwerking met Shaer zegt Dorien Waasdorp van Academie voor Arbeidscommunicatie het volgende: "De samenwerking was erg fijn. De lijntjes waren snel waardoor we snel aanpassingen konden doorvoeren. Shaer weet het onderwerp goed eigen te maken, wat resulteert in een nog betere leerlijn. Je hebt echt het idee dat je het samen doet. Door deze samenwerking is het resultaat nog mooier en beter."

Klik hier voor meer informatie over de e-learning Word een ster in Starr.

Neem hieronder een kijkje in de e-learning!

Ava 1
Ava 2
Av A 3

Geïnteresseerd?

Ook behoefte aan net zo'n toffe e-learning als Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie? Neem contact op via info@shaer.nl

Deze klanten hebben wij al geholpen