Office
/ Ons werk / Jobtrans

Ons werk

Jobtrans

De backoffice is een belangrijke schakel binnen het uitzendproces. Zij zorgen ervoor dat het proces van het plaatsen van een flexwerker goed en volgens de regels verloopt. Sommige uitzendbureaus besteden de backoffice uit aan specialistische partijen, maar er zijn ook uitzendbureaus die hun eigen backoffice afdeling hebben. In ieder geval is het cruciaal om dit goed geregeld te hebben, voor nu en voor de toekomst. Dit begrijpt ook Jobtrans.

Het resultaat: een concreet advies voor de toekomst

Challenge

JobTrans, full service HR dienstverlener en opleider in de transport en logistieke sector, is al een tijd klant van Shaer. De medewerkers van JobTrans krijgen namelijk de e-learnings van Shaer aangeboden. Hiermee worden de medewerkers voorbereid op het SEU-examen en kunnen zij na het doorlopen van de e-learnings hun klanten en flexkrachten voorzien van een nog beter advies. Maar JobTrans heeft een nieuwe uitdaging op de backoffice afdeling. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de verloning van de flexkrachten, de algehele kwaliteit van het uitzendproces en de controles m.b.t. de NEN en ABU-certificering. De backoffice is daarnaast de vraagbaak voor de vestigingen.

De uitdaging is: hoe kan JobTrans de backoffice afdeling het beste en meest toekomstgericht inrichten? Natuurlijk had JobTrans hier zelf ook ideeën bij, maar capaciteit voor de uitvoering was voor JobTrans (o.a.) een uitdaging. Omdat wij eerder soortgelijke interim & consultancy opdrachten hebben gedaan, vond Jobtrans dit een perfecte klus voor Shaer. Het doel is om inzicht te krijgen en geven in de huidige situatie en advies te geven over de gewenste situatie voor de toekomst.

Solution

Het plan van aanpak en de uitvoering van de challenge is als volgt:

  • De huidige situatie van de afdeling backoffice is inzichtelijk gemaakt, door te kijken naar de daadwerkelijke werkzaamheden en processen van de afdeling;
  • De huidige situatie op de vestigingen is inzichtelijk gemaakt door te kijken naar de daadwerkelijke werkzaamheden en processen van diverse vestigingen;
  • De wensen van diverse stakeholders zijn in kaart gebracht;
  • Het gehele uitzendproces van JobTrans is uitgewerkt met daarbij sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen;
  • De huidige en gewenste situatie, de trends en ontwikkelingen in de branche en de vier mogelijke (en doorgerekende) scenario’s voor de toekomst, met daarbij de aandachtspunten en de vervolgstappen voor implementatie, zijn uitgewerkt in een advies document;
  • Het advies, met voorkeursscenario, is gepresenteerd aan de directie en het management.

Het resultaat is een concreet advies voor de toekomst waarbij de directie en het management de afweging kunnen maken welk pad zij gaan inslaan in de toekomst. Met dit advies kan JobTrans zelf, of kan Shaer, de start maken met het implementeren van het toekomstige scenario.

We helpen ook graag jouw organisatie verder!

Mooi dat we onze klanten mogen helpen met onze interim & consultancy dienstverlening, met de uitdagingen in de organisatie van onze klanten en uitdagingen in de flexbranche. Zo zorgen we niet alleen voor het leren en ontwikkelen van de individuele medewerkers middels onze e-learnings, maar helpen we ook met het (door)ontwikkelen van de organisatie.

Ervaar jij ook dat je collega's te veel op hun bordje hebben, maar wil je wel vooruit met jouw organisatie? Heb jij een uitdaging binnen jouw organisatie waarbij je onze hulp en expertise in de flexbranche kan gebruiken? Neem contact met ons op en we komen vrijblijvend bij je langs om kennis te maken en te bespreken of we jouw organisatie verder kunnen helpen.

Deze klanten hebben wij al geholpen