contact

Ons werk

Wyzer Interim

De certificering en het lidmaatschap van de NBBU. Iets wat veel uitzendorganisaties graag willen. Maar ook iets waar ze tegen opkijken. Er komt nogal wat kijken bij de voorbereiding op zo'n audit. Je doet dit niet zomaar. De voorbereiding kost namelijk best wat tijd en dan is het maar de vraag of die tijd in de organisatie aanwezig is, of dat je dit beter kan uitbesteden. Hulp vragen in de voorbereiding op een audit kan zorgen voor rust en een frisse blik op de organisatie en processen. Dus waarom zou je het niet doen?

NBBU lidmaatschap en certificering

Wyzer Interim

Wyzer Interim, een organisatie in de flexbranche die zich richt op publieke vraagstukken voor de (lokale) overheid. Publieke dienstverlening voor mensen, organisatie en de samenleving. Misschien is de naam Wyzer nog niet voor iedereen bekend. Maar als we zeggen Talenter en De Langhenkel Groep, dan doet dat misschien een belletje rinkelen. Talenten en De Langhenkel Groep zijn gefuseerd en sinds 2021 verdergegaan onder de naam Wyzer. Wyzer is onderdeel van Cohedron en Cohedron is onderdeel van House of HR. Snap je het nog?

Maar nu dus Wyzer Interim. Vanuit onder andere het kantoor in Utrecht, werken alle collega’s met het doel om elke dag een stap vooruit te zetten. Zo is Wyzer morgen weer beter dan vandaag. En precies dit bracht Wyzer en Shaer bij elkaar. Soms heb je voor die stap vooruit een beetje hulp nodig. Shaer to the rescue!

De vraag voor Shaer is om mee te denken en mee te kijken met wat er allemaal bij de certificering en het lidmaatschap van de NBBU komt kijken. Alle processen die zij al jaren doen, zijn deze eigenlijk wel goed? Of zijn er ook zaken die anders moeten en beter kunnen? Wat komt er op Wyzer af en zijn zij klaar voor het lidmaatschap en de certificering? Zijn er nog must haves die moeten worden opgelost? En misschien ook nog wel nice to haves op het gebied van het verbeteren van de processen?

Veel vragen. En die vragen zijn tijdens de interim opdracht beantwoord door Shaer. Hoe dat dan is gegaan?

Inventarisatie

Om te beginnen: het verzamelen van informatie. De huidige werkwijze en processen zijn geinventariseerd en inzichtelijk gemaakt door in gesprek te gaan met verschillende Wyzer Interim collega’s. Zo weten we wie verantwoordelijk is voor welke processen, wat er in welke software wordt gedaan en op welk moment elke processtap wordt gedaan. Op die manier is het hele detacheringsproces in kaart gebracht vanaf het moment dat een gedetacheerde voor het eerst in beeld komt tijdens het recruitment proces, tot aan het moment dat deze voor Wyzer Interim heeft gewerkt en eventueel uitstroomt. En natuurlijk alles wat daar tussen zit. Alle processen zijn vastgelegd in een document en dit kan Wyzer als werkdocument gebruiken om alle processen te blijven vastleggen.

Advies

Nadat helder is hoe het detacheringsproces eruit ziet, zijn alle processen specifiek langs alle eisen van de NBBU gelegd. De eisen die tijdens een audit worden getoetst om de certificering te kunnen behalen. Door dit te vergelijken met de huidige processen en werkwijze, is duidelijk welke zaken nog beter moeten of beter kunnen. De zogenaamde must haves en nice to haves.

Het hoofddoel is de NBBU audit, maar er is natuurlijk verder gekeken dan dat. De processen die eventueel op basis van andere controles een risico zouden zijn voor Wyzer Interim, zijn ook aangestipt. Het resultaat; een praktisch advies voor Wyzer Interim. Een advies met alle bevindingen, op volgorde van eventuele risico’s in het algemeen. Waarbij later is ingezoomd op de bevindingen die direct invloed hebben op de NBBU audit.

En daarna?

Daarna heeft Wyzer het advies doorgenomen en is er nog een laatste meeting geweest om vragen te stellen. Wyzer is zelf met het advies aan de slag gegaan en heeft een actielijst gemaakt van alles waar ze iets mee moeten en willen doen.

Wyzer 1

Geïnteresseerd?

Ook hulp nodig bij de voorbereiding van een audit? Neem contact op via het contactformulier of bel direct 088 066 5008

Deze klanten hebben wij al geholpen